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2018年4月22日日曜日

FinTechにおける音声コントロール

FinTech分野における音声コントロールの勃興についての記事です。

The Rise of the Voice Payments Ecosystem
https://gomedici.com/rise-of-voice-payments-ecosystem/


2021年までに年平均成長率30%弱でユーザ数が伸びると予想されています。2021年には18億人が使用しているという見通しです。下記で説明されているように、音声は「リッチ」なデータですので、顧客の行動やニーズに関するより多くの洞察が得られることになると思います。

The biggest promise of voice FinTech comes around personalization. Voice is a tremendously rich, raw, and unstructured source of customer data, harnessing which can present valuable insights around customer behavior and needs. Also, most of these tech giants active in the voice-space already have deep roots in customer data. Thus, voice-FinTech can potentially be a game changer in terms of context-aware engagement and concierge services. Also, in conversational banking, each interaction can be adapted to reflect the bank’s brand identity and the customer’s individual profile, delivering enhanced customer experience as well as brand loyalty. From a reactive-listening tool to an intelligent concierge and recommendation engine, voice-enabled digital assistants have evolved to enable banks, FIs, and retailers to deliver next-gen smart payments. 

AIアシスタントが我々の意思決定プロセスにどのように影響を及ぼすかを説明している書籍を見つけましたので、読み終わりましたらレビューを投稿します。